Facebook + Dare to be different = love? | Psihologie servicii
26 Jan

Facebook + Dare to be different = love?

ei bine… am s-o spun cum imi vine. Pentru usurinta citirii acestui post, il voi imparti in doua parti – accesati-l voi dupa cum aveti rabdare 😉

– prima parte in care-mi expun of-ul si cercetarea

– a doua parte in care trag concluzii

Ma intereseaza daca pot stabili vreo legatura intre perceptia asupra unui emitator de mesaj in mediul social si “audienta” pe care o genereaza acest individ in mediul sau. Pe urma vedem poate ce genereaza si cum se influenteaza perceptia pe care o au indivizii asupra emitatorului de mesaj.. 😉
Mda…stiti ce urmeaza, nu? Ceva calcule…

Indicatorii folositi pentru analiza sunt pe de o parte de trafic web (numar de accesari pentru un numar de 9 articole din blog din perioada noiembrie 2012- ianuarie 2013), pe de alta parte de analiza lingvistica:

– ratingul pe ceea ce se numeste Zelist, o platforma online ce cuantifica prezenta in social media romaneasca (asta pentru masurarea perceptiei – Facebook, Twitter)

– traficul pe care-l genereaza posturile in motoarele de cautare in cele trei zile care urmeaza publicarii lor pe blog

– usurinta citirii textului (indicator de analiza lexicala Flesch Kincaid Reading Ease): indicator dezvoltat de US Navy pentru analiza textelor din manualele folosite la instruirea militarilor. Variatia acestui scor este intre 0 -100

  • 0-30 inteles bine doar de cei cu studii superioare,
  • 60-70 inteles de elevi cu varsta 13-15,
  • 90-100 inteles bine de elevi cu varsta in jur de 11 ani

– numarul de ani de educatie formala necesari intelegerii textului (Gunning Fog index). Pentru acest index o valoare 8 indica audienta generala, o valoare 12 indica audienta specializata (ziarul New York Times are un index Fog de 11-12, documentatiile tehnice au un index Fog intre 10- 15).stat blog

Asa…acum povestim tabelul de mai sus:

a) cand am scris simplu, povestind pe marginea unor evenimente din cotidian, traficul pe blog a fost maaare si scorul pe Facebook asisderea… (posturile cu titlurile in dreapta tabelului)

b) cand am scris pe teme legate de ceva psihologie, inconstient, statistica and stuff…traficul a fost… ala din poza (posturile cu titlurile in stanga tabelului)

Well, draga Facebook, am o veste trista: nu ma las! Subiectele de la punctul b) de mai sus imi sunt dragi rau de tot, chiar daca nu sunt foarte digerabile.

Ce-ar fi daca ne-am comporta sau am vorbi numai potrivit canoanelor acceptate de “standardul” social? Merge si fara trafic web.. ideile mele imi place si asa 😉

Cum suna asta: Indrazneste sa fii diferit!dare-to-be-different

2 thoughts on “Facebook + Dare to be different = love?

  1. Maimute pe beton :)) Foarte interesant Am observat si eu ceva, tot citind stiri pe net. Cand este vorba despre o barfa despre cineva foarte cunoscut i se pune direct numele. Cand este vorba despre un no name, se spune “vedeta de renume mondial”, “cel mai cel nu stiu ce”, etc. De cate ori nu am luat teapa asa… :))
    Intocandu-ma la articolul dvs., cred ca si chestiile mai greoaie ar trebui prezentate intr-un mod cat mai palpitant. Si lucrurile despre inconstient pot fi prezentate cu termeni prietenosi. Am observat asta cand faceam prezentari (daca nu bagam un naspa, un betiv, un cuvant care sa-i socheze pe aia, dormeau cu capul pe masa) dar cred ca se aplica si in scris.

Leave a Reply to Anda Escu Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Social Media Auto Publish Powered By : XYZScripts.com